Muziek in beeld

120.00

(prijs is exclusief reiskosten)
Categorie: Product ID: 4233
Doelgroep(en): Groep 6, Groep 7, Groep 8
Aanbieder: Marjolein Hameleers
Aantal lessen: 1
Aantal workshopleiders: 1
Hoeveelheid deelnemers: 30
Locatie: In het klaslokaal
Duur: 120 minuten
Creatief proces: Oriënteren, Onderzoeken, Uitvoeren, Evalueren
Kerndoelen: Kerndoel 54, Kerndoel 55, Kerndoel 56
Bijzonderheden: Zorg voor een onderlegmat zodat de tafels niet vies worden. Er wordt gewerkt met vetkrijt en dan kan wat afgeven op de tafels. De school zorgt zelf voor het volgende materiaal: onderlegmatten (of andere bescherming voor de tafels), diverse kleuren vetkrijt, wit A3 papier (twee per leerling), wit A4 papier (tien per leerling). Alleen beschikbaar op woens- of vrijdagen.

Beschrijving

De leerlingen treden in de voetsporen van kunstenaar Kandinsky
en gaan een kunstwerk maken geïnspireerd op muziek.

Ter oriëntatie maken de leerlingen kennis met een van de kunstwerken Kandinsky.
Ze ervaren dat muziek een inspiratie kan zijn om tot beeld te komen
en leren meer over de beeldaspecten kleur en vorm.
We luisteren in de klas naar abstracte muziek,
daarbij gaan we bespreken wat je nu eigenlijk hoort als je het zou moeten vertalen naar vormen en kleuren.
De leerlingen gaan vervolgens de muziek vertalen naar beeld tijdens het vorm/materiaal onderzoek,
dit doen ze met behulp van vetkrijt.
Hun bevindingen worden na iedere fase klassikaal besproken,
daardoor kunnen ze hun bevindingen delen en elkaar inspireren.

Uiteindelijk gaat iedereen een groot kunstwerk maken op A3 formaat.
Aan het einde van de les leggen we alle kunstwerken bij elkaar en gaan we samen kijken wat iedereen gemaakt heeft.

Extra informatie

Doelgroep

, ,

Aanbieder

Aantal lessen

Aantal workshopleiders

Hoeveelheid deelnemers

Duur

Creatief proces

, , ,

Kerndoelen

, ,