Aardappeldruk op stof

70.00

(prijs is exclusief reiskosten)
Categorie: Product ID: 4400
Doelgroep(en): Groep 5, Groep 6, Groep 7, Groep 8
Aanbieder: Maria Neumann
Aantal lessen: 1
Aantal workshopleiders: 1
Hoeveelheid deelnemers: 30
Locatie: Klaslokaal met tafels die vies mogen worden
Duur: 60 of 90 minuten
Creatief proces: Oriënteren, Onderzoeken, Uitvoeren, Evalueren
Kerndoelen: Kerndoel 54, Kerndoel 55
Bijzonderheden: Leerlingen moeten in staat zijn om meteen schilmesje te werken. De materiaalkosten per leerling zijn €8,- als we een door mij genaaide tas bedrukken en €3,- als we een stuk stof bedrukken. Kan de school (een deel van) de materialen zelf beschikbaar stellen, valt het materialengeld per leerling lager uit. De workshop van 60 minuten kost €70,- en die van 90 minuten €105,-.
Materiaalprijs per leerling: 8.00

Beschrijving

Drukken/stempelen met aardappelen is een zeer creatieve bezigheid. Kinderen maken hun eigen stempel op een klein oppervlak. Het formaat van het te bedrukken stuk stof is bepalend voor het ontwerp. Maak een herhalend patroon in één of meerdere kleuren, gebruik je letters of maak je een heel beeld?

Korte inhoud van de workshop: Voorkennis activeren door korte uitleg in gespreksvorm wat aardappeldruk is, waarom je het doet en wat je ermee kunt doen. Uitleg over hoe we te werk gaan. Maken van een schets(je)/ontwerp. Stempels maken van aardappelen. Daarna kleur(en) kiezen en op stof/tas drukken. Na het drogen kan de tas gebruikt worden. Reflecteren van de les door nabespreking middels resultaten laten zien. Een expositie is altijd erg leuk om te doen.

Kinderen gaan plezier ervaren tijdens het maken van een eigen ontwerp en werkstuk, een ontwerp maken en uitvoeren, zij leren fijnmotorische vaardigheden en omdenken/out-of-the-box: Een stempel maken met een aardappel? Waar kun je nog meer stempels van maken? Waarop kan je nog meer drukken behalve op textiel?

Extra informatie

Doelgroep

, , ,

Aanbieder

Aantal lessen

Aantal workshopleiders

Hoeveelheid deelnemers

Duur

Creatief proces

, , ,

Kerndoelen

,