Scratch doolhofgame

180.00

(prijs is exclusief reiskosten)
Doelgroep(en): Groep 6, Groep 7, Groep 8
Aanbieder: Mariëlle Meijerink
Aantal lessen: 1
Aantal workshopleiders: 1
Hoeveelheid deelnemers: 30
Locatie: In het klaslokaal
Duur: 2 uur
Creatief proces: Oriënteren, Onderzoeken, Uitvoeren, Evalueren
Kerndoelen: Kerndoel 54, Kerndoel 55, Kerndoel 56
Bijzonderheden: Er zijn devices nodig met stabiel internet nodig.

Beschrijving

Een digitale game spelen doet iedereen wel eens. Maar een spel wordt pas echt leuk als je kan wegdromen
in een fantasiewereld. Daarom zijn games als Super Mario en Pokémon ook zo populair, want ze bestaan uit
karakters met allemaal hun eigen kenmerken die leven in een bijzondere wereld met speciale krachten.

In deze workshop maken en programmeren leerlingen een eigen doolhofgame in Scratch. Ze tekenen hun
eigen figuurtje en bewegen deze met touchscreen door een zelfgemaakt superingewikkeld doolhof. Kunnen
ze hun eigen personage uit het doolhof redden? En wie scoort de meeste punten?

Binnen deze workshop is er aandacht voor het ontwikkelen van een klein verhaaltje, maar de meeste
aandacht gaat uit naar het in beweging brengen van het personage. Dit doen zij door te programmeren in
Scratch waarin de leerlingen codeblokken op de juiste plaats zetten om het spel logisch werkend te krijgen.

Extra informatie

Doelgroep

, ,

Aanbieder

Aantal lessen

Aantal workshopleiders

Hoeveelheid deelnemers

Duur

Creatief proces

, , ,

Kerndoelen

, ,