Beschrijving
Binnen de workshops maken de leerlingen kennis met de discipline theater of dans en werken aan doelen als:
• Spelplezier
• Uiten van emoties
• Rollenspel
• Groot durven spelen
• Kennismaken met een bepaalde dansstijl
• Bewegen op muziek
• Versterken van expressie
• Uit je comfortzone stappen
Hiermee worden sociale vaardigheden getraind, ontwikkelen van creativiteit en het vergroten van het zelfvertrouwen. Verschillende drama opdrachten komen aan bod waarin op een interactieve en laagdrempelige manier kinderen worden uitgedaagd om zichzelf te durven laten zien in spel of dans. Aan het einde van de lessenserie worden de scenes of de choreografie gepresenteerd.
De leerkracht neemt op een actieve manier deel aan de lessen. De leerkracht ontvangt een lesbrief met het theater of dans aanbod wat hij/zij later nog kan herhalen. Tot slot is er een nabespreking tussen de leerkracht en vakdocent waarin het theater of dans aanbod wordt besproken, observaties worden gedeeld en vragen worden gesteld. Minimale afname zijn vier workshops voor theater om zo een veilige en plezierige lessfeer te bieden. De minimale afname zijn twee workshops voor dans om de danstechniek aan te kunnen leren en toe te kunnen werken naar een choreografie. De lessen zijn uit te bereiden naar wens en behoefte van de school.