Coachen leerkracht bij theatrale voorstelling (onderbouw of bovenbouw)

680.00

(prijs is exclusief reiskosten)
Categorie: Tags: , , Product ID: 4586
Doelgroep(en): Groep 1, Groep 2, Groep 3, Groep 4, Groep 5, Groep 6, Groep 7, Groep 8
Aanbieder: Danthé Danstheater
Aantal lessen: Voorbereidende opdracht door groepsleerkracht, 4 lessen, 5 evaluaties, 1 generale repetitie en 1 voorstelling
Aantal workshopleiders: 1
Hoeveelheid deelnemers: 35 maximaal
Locatie: Klaslokaal, speellokaal of gymzaal
Duur: 60 tot 90 minuten per les
Creatief proces: Oriënteren, Onderzoeken, Uitvoeren, Evalueren
Kerndoelen: Kerndoel 54, Kerndoel 55
Bijzonderheden: De lessen worden in het klaslokaal gegeven met een digibord. De generale repetitie en voorstelling worden in school gegeven in een speelzaal, gymzaal, of grote hal. De lessen worden gegeven door een theaterdocent samen met de leerkracht. Naast de lessen is er een digitale lesbrief en na iedere les is er een evaluatie. De prijs is per groep.

Beschrijving

In deze lessenserie werkt de leerkracht samen met de klas toe naar een theatrale voorstelling. Bij de onderbouw wordt er gebruik gemaakt van een prentenboek. In de midden- en bovenbouw wordt er gewerkt met een eigen gekozen thema. De leerkracht wordt ondersteund in het maken van een script wat gevormd wordt door de leerlingen. De voorstelling wordt gespeeld voor de school en voor ouders/verzorgers. De lessenserie bestaat uit 4 lessen van 60 tot 90 minuten per les met generale en voorstelling. Dit is naar behoefte uit te bereiden.

Kennisdoel leerling en leerkracht:
• De leerlingen leren wat emoties en rollen zijn.
• Onderbouw leerlingen: De leerkracht leert een prentenboek als leidraad te gebruiken voor een voorstelling.
• De leerlingen en leerkracht leren de basis van hoe een voorstelling wordt opgebouwd.
• De leerlingen en leerkracht krijgen kennis over de mogelijkheden van het zelf maken van een voorstelling.
• De leerkracht leert het maken van een script.
Attitude leerdoel leerling:
• Onderbouw: De leerlingen leren om actief mee te spelen en worden uitgedaagd om een rol te durven spelen.
• Onderbouw: Leerlingen leren verstaanbaar op het podium te praten en het publiek in te kijken.
• Bovenbouw: De leerlingen leren door een actieve inbreng tijdens de samenwerkingsopdrachten dat wat zij verzinnen omgezet wordt tot een product namelijk een voorstelling.
• De leerlingen leren dat iedereen zijn of haar rol heeft binnen de voorstelling en zij even belangrijk zijn. Hiermee wordt het verantwoordelijkheidsgevoel samen gedeeld.
Attitude leerdoel leerkracht:
• De leerkracht leert een voorbeeldfunctie te zijn voor de klas door emoties en rollen voor te doen waardoor de speldrempel wordt verlaagt.
• De leerkracht leert om te improviseren en in te gaan op ideeën van de leerlingen.
• De leerkracht leert om eigen ideeën en idealen los te laten en enkel voorwaarde in acht te houden. (Bij voorwaarde kun je denken aan dat de voorstelling geschikt moet zijn voor verschillende leeftijden)

Extra informatie

Doelgroep

, , , , , , ,

Aanbieder

Aantal lessen

Hoeveelheid deelnemers

Duur

Creatief proces

, , ,

Kerndoelen

,