Kerndoel 54

Resultaat 25–36 van de 70 resultaten wordt getoond

  • Dichten is niet eng

    Gedichten maken vanuit de zintuigelijke beleving:
    Van rijmende rap tot gevoelig schrijven over de heerlijkste lasagne van je moeder.
    Elke leerling kiest vanuit één emotie een onderwerp.
    Waar word je …

    120.00
  • Filo de Gelukkige Steen

    ‘Filo de Gelukkige Steen’ is een workshop waarin kinderen onbevangen naar kunst kijken en de eigen fantasie omzetten in een unieke geluksteen, gemaakt van speksteen.

    Naar aanleiding van Filo, een …

    180.00
  • CULTUURPROGRAMMA 24-25

    Beleef de Midwinterhoorn

    In deze les maken leerlingen kennis met een eeuwenoude traditie, het midwinterhoornbouwen en -blazen. Ze ontdekken het geluid van de hoorns, horen de verhalen over deze traditie en hoe het …

    75.00
  • CULTUURPROGRAMMA 24-25

    Museum De Scheper – Doen, toen en nu

    Terug in de tijd bij Museum De Scheper!
    We steken in het gehele project heel erg in op DOEN. Het doel is om de kinderen het leven en wonen van …

    175.00
  • CULTUURPROGRAMMA 24-25

    Natuurpark Kronenkamp – Maak je eigen waterzuivering

    Het Natuurpark vertelt iets over vroeger. Het geeft je oneindig veel stof tot nadenken: over de geschiedenis van de waterzuivering en de gebruikers ervan.
    De cultuur, de natuur, de duurzaamheid …

    75.00
  • CULTUURPROGRAMMA 24-25

    Natuurpark Kronenkamp – Canonquiz Leer mij Neede kennen

    In Neede zijn allerlei oude gebouwen (monumenten, beelden, (gebruiks-)voorwerpen e.d.).
    Ze vertellen iets over de geschiedenis, de makers en gebruikers en het vertelt iets over jezelf en jouw eigen (familie-)geschiedenis.…

    75.00
  • Onverwachte gebouwen

    De leerlingen treden in de voetsporen van Architect Frank Gehry.
    Ze gaan net als de architect een ruimtelijk papieren model maken van een gebouw.

    Ter oriëntatie maken de leerlingen kennis …

    140.00
  • Muziek in beeld

    De leerlingen treden in de voetsporen van kunstenaar Kandinsky
    en gaan een kunstwerk maken geïnspireerd op muziek.

    Ter oriëntatie maken de leerlingen kennis met een van de kunstwerken Kandinsky.
    Ze …

    140.00
  • Topstukken

    We beginnen de les met een presentatie. Eerst beknopt over de kunstenaar zelf en hierna maken we de stap naar verschillende beeldhouwwerken. De leerlingen gaan vanuit hun eigen fantasie een …

    210.00
  • Project op maat – Dans en/of theater!

    Basisschoolkinderen maken kennis met de disciplines dans en/of theater. Het zijn actieve en interactieve lessen waarin kinderen toewerken naar een eindpresentatie die zij laten zien aan de rest van de …

    810.00
  • Aardappeldruk op stof

    Drukken/stempelen met aardappelen is een zeer creatieve bezigheid. Kinderen maken hun eigen stempel op een klein oppervlak. Het formaat van het te bedrukken stuk stof is bepalend voor het ontwerp. …

    105.00
  • 3D-printerpen tekenen

    Heb je ooit gedroomd van het maken van je eigen 3D-kunstwerken die echt van de pagina af springen? Met een 3D-printerpen kun je die droom werkelijkheid laten worden! Stel je …

    125.00