‘Filo de Gelukkige Steen’ is een workshop waarin kinderen onbevangen naar kunst kijken en de eigen fantasie omzetten in een unieke geluksteen, gemaakt van speksteen.
Naar aanleiding van Filo, een …
Resultaat 49–60 van de 87 resultaten wordt getoond
‘Filo de Gelukkige Steen’ is een workshop waarin kinderen onbevangen naar kunst kijken en de eigen fantasie omzetten in een unieke geluksteen, gemaakt van speksteen.
Naar aanleiding van Filo, een …
In deze les maken leerlingen kennis met een eeuwenoude traditie, het midwinterhoornbouwen en -blazen. Ze ontdekken het geluid van de hoorns, horen de verhalen over deze traditie en hoe het …
Terug in de tijd bij Museum De Scheper!
We steken in het gehele project heel erg in op DOEN. Het doel is om de kinderen het leven en wonen van …
Het Natuurpark vertelt iets over vroeger. Het geeft je oneindig veel stof tot nadenken: over de geschiedenis van de waterzuivering en de gebruikers ervan.
De cultuur, de natuur, de duurzaamheid …
In Neede zijn allerlei oude gebouwen (monumenten, beelden, (gebruiks-)voorwerpen e.d.).
Ze vertellen iets over de geschiedenis, de makers en gebruikers en het vertelt iets over jezelf en jouw eigen (familie-)geschiedenis.…
Altijd al een kasteelfluisteraar willen ontmoeten?
Kom naar Kasteel Ruurlo voor een theatrale rondleiding en buitenopdracht.
Rondleider Willeke Willink (het achternichtje van schilder Carel Willink) is kasteelfluisteraar. Ze weet zeker …
De leerlingen treden in de voetsporen van Architect Frank Gehry.
Ze gaan net als de architect een ruimtelijk papieren model maken van een gebouw.
Ter oriëntatie maken de leerlingen kennis …
De leerlingen treden in de voetsporen van kunstenaar Kandinsky
en gaan een kunstwerk maken geïnspireerd op muziek.
Ter oriëntatie maken de leerlingen kennis met een van de kunstwerken Kandinsky.
Ze …
We beginnen de les met een presentatie. Eerst beknopt over de kunstenaar zelf en hierna maken we de stap naar verschillende beeldhouwwerken. De leerlingen gaan vanuit hun eigen fantasie een …
De klas maakt kennis met de hiphop cultuur en leert de basisbewegingen van de dansstijl. Daarbij kan de school kiezen voor een 60 minuten durende workshop hiphop waarbij de leerlingen …
Basisschoolkinderen maken kennis met de disciplines dans en/of theater. Het zijn actieve en interactieve lessen waarin kinderen toewerken naar een eindpresentatie die zij laten zien aan de rest van de …
Twee (of meer) groepen komen in aanraking met dans en/of theater waarbij ze met elkaar samenwerken. De creativiteit wordt getriggerd zodat de verhaallijn en de dansen op elkaar aansluiten. Er …