Gamedesign met Bloxels

195.00

(prijs is exclusief reiskosten)
Doelgroep(en): Groep 5, Groep 6, Groep 7, Groep 8
Aanbieder: Studio Z
Aantal lessen: 1
Aantal workshopleiders: 1
Hoeveelheid deelnemers: 30
Locatie: In het klaslokaal
Duur: 90 minuten
Creatief proces: Oriënteren, Onderzoeken, Uitvoeren, Evalueren
Kerndoelen: Kerndoel 54, Kerndoel 55, Kerndoel 56

Beschrijving

In deze workshop leren leerlingen spelenderwijs hoe gamedesign werkt.
De les begint met het verkennen van de basisprincipes van games: wat maakt een game leuk, en hoe werkt programmeren en designen? Leerlingen maken een eigen level in de game Bloxels.
Stap voor stap ontdekken ze de besturing, experimenteren ze met de betekenis van kleuren (programmeren), bouwen hun eigen level en maken dit af met decoraties of zelfontworpen pixel art.
Als extra uitdaging kunnen ze hun eigen karakter maken, animaties toevoegen of zelfs een eindbaas programmeren via de “brein” functie.
De workshop eindigt met het spelen van elkaars levels. Zo zien leerlingen of hun game ook leuk en uitdagend is voor anderen.

Extra informatie

Doelgroep

, , ,

Aanbieder

Aantal lessen

Aantal workshopleiders

Hoeveelheid deelnemers

Duur

Creatief proces

, , ,

Kerndoelen

, ,